Dossier

Veel gestelde vragen over reisverzekering Globo (FAQ)

12 augustus 2021
Veel gestelde vragen over Globo (FAQ)

Globo is de reisverzekering van Testaankoop Verzekeringen. Ben je nog op zoek naar meer informatie over Globo? Duik dan in de FAQ en blader door de veel gestelde vragen over de waarborgen reisbijstand, annulatie en bagage.

Maak kennis met Globo

Vliegvakantie

Ik zit vast in het buitenland omdat het luchtruim gesloten is door een vulkaanuitbarsting. Komt mijn reisverzekering tussen voor de extra hotelnachten?

Als je op de voorziene vertrekdatum niet naar huis kunt, dan betaalt je reisverzekering gedurende max. 5 dagen tot € 75 per nacht en per persoon (taksen inbegrepen) voor je verlengd verblijf.

Opgelet: deze tussenkomst is enkel geldig als de luchtvaartmaatschappij niet tussenkomt op grond van een internationale conventie of een EU-verordening.

Raadpleeg de IPID-fiche en de algemene voorwaarden voor alle details.

Kunnen jullie helpen als mijn bagage niet op het vliegtuig blijkt te zitten bij aankomst?

Als je de basiswaarborg van Globo uitbreidde met een bagageverzekering, dan heb je recht op een globaal bedrag van max. € 125 per verzekerde voor de aankoop van essentiële artikelen als je bagage na meer dan 12 uur na aankomst nog niet op je bestemming is. Je moet wel altijd je kassatickets bijhouden, want die aankopen moet je kunnen bewijzen.

Als je bagage daarna definitief verloren blijkt te zijn, dan krijg je een schadevergoeding van max. € 1.500 per persoon en per reis (max. € 4.500 per gezin en per reis). Het bedrag van de essentiële artikelen wordt dan in mindering gebracht.

Raadpleeg de IPID-fiche en de algemene voorwaarden voor alle details.