Dossier

Veel gestelde vragen over reisverzekering Globo (FAQ)

12 augustus 2021
Veel gestelde vragen over Globo (FAQ)

Globo is de reisverzekering van Testaankoop Verzekeringen. Ben je nog op zoek naar meer informatie over Globo? Duik dan in de FAQ en blader door de veel gestelde vragen over de waarborgen reisbijstand, annulatie en bagage.

Maak kennis met Globo

Skivakantie

Ben ik gedekt als ik op skivakantie ga?

Ja, Globo komt tussen in de volgende gevallen:

  • Je hebt een ongeval op of buiten een skipiste: Globo vergoedt de kosten om je met een slee of helikopter naar beneden en naar het ziekenhuis te brengen.
  • Je moet naar het ziekenhuis: de medische kosten worden terugbetaald tot maximaal € 750.000.
  • Je hebt na je terugkeer in België nog medische verzorging nodig na een ongeval: de kosten worden vergoed tot € 5.000 (tot 12 maanden na repatriëring).
  • Je kunt niet meer skiën door een ziekte of ongeval: Globo vergoedt de niet-opgebruikte dagen van je skipas, skilessen en skimateriaal. De maximale vergoeding bedraagt € 250, taksen inbegrepen.

Raadpleeg de IPID-fiche en de algemene voorwaarden voor alle details.

Op skivakantie zat ik al na de eerste dag met mijn been in het gips. Kan ik tussenkomst krijgen voor mijn skipas of lessen?

Ja. Als je niet meer kunt skiën, betaalt Globo tot € 250 (taksen inbegrepen) voor de niet-opgebruikte dagen van je skipas, skilessen en gehuurd skimateriaal.

Raadpleeg de IPID-fiche en de algemene voorwaarden voor alle details.

Worden de reddingskosten betaald als ik in de bergen in de problemen kom?

Bij een ongeval of verdwijning in het buitenland neemt Globo de opsporings- en reddingskosten ten laste tot € 6.250, taksen inbegrepen.

Raadpleeg de IPID-fiche en de algemene voorwaarden voor alle details.